Wat er ook gebeurt, Roorda werkt voor NL-Alert
De meeste mensen weten inmiddels dat NL-Alert een alarmmiddel is voor noodsituaties, en beschouwt het als vanzelfsprekend om actie te ondernemen. Dat biedt nu de kans om meer te focussen op specifieke doelgroepen als jongeren of specifieke boodschappen, informeer anderen. Deze deelcampagnes dienen bij elkaar op te tellen tot een aansprekend, herkenbaar overkoepelende campagne.
De koepelcampagne kent meerdere doelgroepen en een diversiteit aan boodschappen. Maar één doel geldt voor ons allemaal: het vanzelfsprekend maken om je NL-Alert op te volgen. Oftewel:
Wat er ook gebeurt, volg je NL-Alert.
Helaas hebben sommige mensen hun telefoon uitstaan, of hebben hem niet bij zich waardoor ze het NL-Alert niet ontvangen. Omdat deze doelgroep ook geïnformeerd moet zijn, roepen we in deze deelcampagne mensen op om na te denken over wie het NL-Alert mogelijk niet heeft ontvangen, om die vervolgens te informeren.
Uit eerder campagne effectmetingen bleek humor en aansprekendheid, de emotionele verwerking van de boodschap te stimuleren en zo de urgentie te vergroten. Daarom is er, ondanks de serieuze context, gekozen voor een humoristische aanpak die rampspoed vermijdt en juist positieve associaties en emoties zoals saamhorigheid benadrukt. Kortom: er mag weer eens gelachen worden. Veel plezier!