Roorda voert e-bike niet op

't kan hard gaan

In de campagne die Roorda Reclamebureau samen met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) heeft ontwikkeld, richten we ons op een groeiend probleem: opgevoerde e-bikes.

Jongeren gebruiken deze opgevoerde fietsen steeds vaker, wat leidt tot gevaarlijke situaties en een toenemend aantal ongelukken. De campagne roept niet alleen jongeren op om hun e-bike niet op te voeren, maar ook ouders om te checken of de e-bike van hun kind is opgevoerd.

Met de slogan “'t hard gaan” willen we de gevaren en de mogelijke gevolgen van het opvoeren van e-bikes benadrukken. Op een opgevoerde e-bike ben je namelijk niet verzekerd en loop je risico op hoge boetes, inbeslagname of zelfs een strafblad.

Online en in Out-Of-Home brengen we deze consequenties visueel in beeld. De boodschap is duidelijk: opvoeren brengt meer risico's met zich mee dan jongeren vaak beseffen, en ouders spelen een cruciale rol in de veiligheid van hun kinderen.

De campagne heeft een serieuze toon, maar blijft toegankelijk en direct, met als doel jongeren én ouders bewust te maken van de gevaren van opgevoerde e-bikes.