Roorda blijft Bob

Je bent met de auto naar een feestje, maar in het voorbijgaan drukken je overenthousiaste vrienden je toch een biertje in handen. Hoe zorg je dan dat je toch Bob blijft? Roorda Reclamebureau beantwoordt die vraag in de nieuwe Bob-campagne voor het Ministerie van IenW: Top, jij blijft Bob!

Video poster: Top! jij blijft Bob - Huisfeest
Bekijk Video

Waar eerdere campagnes gingen om het maken en uitspreken van de Bob-afspraak, is de boodschap nu vooral om vol te houden. Daarom zien we Bob voor het eerst met een biertje in handen, om hem vervolgens te parkeren. De campagne zet de Bob’s in het zonnetje die ondanks spontane situaties en aangereikte rondjes toch trouw blijven aan hun voornemen.

In de campagne zijn de gele Bob-letters vervangen door Top. Zo speelt de nieuwe pay-off ‘Top, jij blijft Bob!’ met de bekendheid van het iconische logo. Het logo is inmiddels zo herkenbaar dat zelfs wanneer de tekst is veranderd, iedereen het Bob-logo herkent.

Met twee commercials, twee radiospots, digitale middelen en out-of-homes in stadions en bioscopen, moedigt de campagne elke Bob aan om de verleiding te weerstaan.

We trapten de campagne af met een echte Bob-wasstraat. Na het afleggen van een blaastest ontvingen mensen een alcoholvrij Bob-drankje en een Top-sleutelhanger.