Blog
Het succes van B&B Vol Liefde-inhakers door merken
Veel merken doen een poging om mee te liften op de populariteit van de realityshow B&B Vol Liefde. Op social media-kanalen van o.a. Bol, Albert Heijn en TUI, verschenen quotes en grapjes over deelnemers.
EditieNL interviewde Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda Reclamebureau, over wat het programma zo geschikt maakt voor reclame.
"Het geniale van dit programma is dat het gewone mensen zijn. Ze zijn heel benaderbaar, dus mensen kunnen zich ermee identificeren", aldus Joeri Jansen. "Vroeger had je het 'girl next door'-concept, nu heb je 'Joop next door.'"
"Of het nou Prinsjesdag is of het WK, je moet ervoor zorgen dat je bij het gesprek van de dag betrokken wordt", legt hij uit.
Merken met een ‘normale uitstraling’, zoals Hema en Bol.com, profiteren hier volgens Jansen het meest van. "Het enige probleem is dat je niet altijd goed weet wat voor mensen het zijn. Daar moet je toch een beetje mee oppassen."