Vuurwerkbril
Hoe de vuurwerkbril eind 2019 wederom een hit werd.
Jaarlijks vallen er veel vuurwerkslachtoffers. De meeste slachtoffers zijn jongens van 15 tot 25 jaar, en één van de meest voorkomende verwondingen is oogletsel. Dit is echter goed te voorkomen als een vuurwerkbril wordt gedragen. Daarom maakten we een campagne om het imago van de vuurwerkbril een boost te geven. Dat deden we met behulp van een zeer populair rolmodel voor onze doelgroep: fitnessgoeroe Joel Beukers.
In de campagne geeft Joel, op geheel eigen wijze, tips aan jongeren om veilig om te gaan met vuurwerk. De knallende Instagram video’s, videoclip en Spotify track gingen als een raket. Jongeren deelden gedurende de laatste twee weken van het jaar de content massaal. De resultaten mogen er zijn. De doelgroep is de bril veel vaker gaan dragen (62%, was 45%). En het aantal vuurwerkslachtoffers op de spoedeisende hulp daalde met 2,8%, ondanks dat er dit jaar 10% meer vuurwerk werd verkocht!